Συνεργασία, Συμπερίληψη, Ενσυναίσθηση

IMG_20230504_102525

Στα πλαίσια του μαθήματος των θρησκευτικών, των καλλιτεχνικών αλλά και της προσπάθειας εξωστρέφειας του σχολείου προς την κοινότητα, επιδιώξαμε  συνεργασίες με σχολεία ή φορείς με τις οποίες θα διασφαλίζαμε οφέλη για όλους.

Επιλέξαμε να συνεργαστούμε με ένα ειδικό σχολείο καθώς στόχος μας ήταν να καλλιεργήσουμε  στους μαθητές μας αξίες όπως η κοινωνική δικαιοσύνη, η αλληλεγγύη, η αποδοχή, η ενσυναίσθηση κ.α. Προτιμήσαμε η δράση να γίνει βιωματική και γι΄αυτό  ζητήσαμε την υποστήριξη της διεύθυνσης και του συλλόγου διδασκόντων του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Λάρισας, οι οποίοι και ανταποκρίθηκαν πρόθυμα. Άνοιξαν το σχολείο τους για μας όπου  και πραγματοποιήσαμε, κατά την επίσκεψή μας, μία σειρά δράσεων.

Αρχικά ξεναγηθήκαμε από τους υπεύθυνους καθηγητές στους χώρους του σχολείου, όπου εντύπωση προκάλεσαν στους μαθητές του Γ2 που συμμετείχαν, οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και υποδομές του σχολείου(εργαστήρια ειδικοτήτων, φυσιοθεραπευτήριο, γυμναστήριο, τραπεζαρία κ.α.) που το καθιστούν ενδεχομένως μοναδικό στο είδος του  πανελλαδικά. Στη συνέχεια, αφού τα παιδιά γνώρισαν τους μαθητές του ειδικού σχολείου, συνεργάστηκαν μαζί τους και αλληλεπίδρασαν αβίαστα.

Ζωγράφισαν από κοινού, με την υποστήριξη και καθοδήγηση των καθηγητών των εικαστικών, δύο τοίχους στον αύλειο χώρο του σχολείου, έφτιαξαν μικρές μικτές ομάδες μπάσκετ, βόλεϊ και ποδοσφαίρου όπου με την επιτήρηση και ενίσχυση του καθηγητή της φυσικής αγωγής πήραν μέρος σε σύντομα παιχνίδια. Διασκέδασαν ακούγοντας το τραγούδι συμμετοχής του ειδικού σχολείου στο μαθητικό διαγωνισμό, με το οποίο απέσπασαν το πρώτο βραβείο, όπως ενημερώθηκαν από τον καθηγητή της μουσικής και τους επιβράβευσαν για αυτό με το ζεστό τους χειροκρότημα. Ένιωσαν έμπρακτα την φιλοξενία καθώς ο σύλλογος διδασκόντων πήρε την πρωτοβουλία να προσφέρει διάφορα εδέσματα στους μαθητές μας στην αίθουσα της τραπεζαρίας. Η δράση έληξε με την συζήτηση ανατροφοδότησης που πραγματοποιήθηκε από την κοινωνική λειτουργό και την ψυχολόγο του σχολείου, όπου τα παιδιά κατέθεσαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους μετά την επαφή τους με τα παιδιά του ειδικού σχολείου.

Διαπιστώθηκε ότι η δράση ήταν επιτυχής καθώς επιτεύχθηκαν οι στόχοι της. Οι μαθητές μας συνειδητοποίησαν ότι οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής δεν αποτελούν χώρο θεραπείας ή φύλαξης των παιδιών µε αναπηρίες, αλλά χώρο εκπαίδευσης και μάθησης. Όσοι φοιτούν σε αυτές έχουν την ιδιότητα του μαθητή όπως όλα τα παιδιά σε ένα τυπικό σχολείο. Διαπίστωσαν ότι τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν δεν ήταν θλίψη, ο φόβος και η απόρριψη αλλά η χαρά, η συμπερίληψη, η συνεργασία. Με την συνύπαρξή τους με τους μαθητές του ειδικού σχολείου ανέπτυξαν αμοιβαίες σχέσεις , αισθάνθηκαν υπευθυνότητα για τους ίδιους αλλά και τους άλλους, έμαθαν να βοηθούν και να συνεργάζονται, να αντιλαμβάνονται αλλά και να αποδέχονται την «διαφορετικότητα». Έμαθαν ότι η συμπεριληπτική πρακτική πραγματώνεται σε ένα πλαίσιο γνήσιου ενδιαφέροντος και αγάπης για τον συνάνθρωπο και αυτό το ενδιαφέρον έχει αξία!

 

Ευχαριστούμε θερμά την διεύθυνση και το σύλλογο διδασκόντων του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Λάρισας

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τα παιδιά… για το μάθημα ζωής που μας παρέδωσαν!

Οι συντονίστριες και συνοδοί

Τσιάτσιου Θεοδώρα ΠΕ08

Πούλιου Μαρία ΠΕ01

Κουζέλη Μαρία ΠΕ80

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://4gym-laris.lar.sch.gr/?p=5448