Όταν η φύση εμπνέει και δημιουργεί τέχνη

DSC01725

 

ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

” Όταν η φύση εμπνέει και δημιουργεί τέχνη?”

 

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2016-17

 

 

 

Συμμετείχαν συστηματικά στις δραστηριότητες του προγράμματος  μαθητές της Β? Γυμνασίου.

 

Οι δραστηριότητες της ομάδας του πολιτιστικού προγράμματος συνοπτικά:

  • Επιλογή ονόματος και σχετικής θεματολογίας.
  • Χωρισμός σε υποομάδες και ανάθεση εργασιών .
  • Έρευνα και παρουσιάσεις των εργασιών στην αίθουσα προβολών κάθε Τρίτη.
  • Διανομή ενημερωτικού υλικού .

 Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη με ενημέρωση για τα έργα  του μουσείου και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν και εκπαιδευτική επίσκεψη με ξενάγηση στο σπήλαιο των Πετραλώνων. Η επιλογή των δύο αυτών επισκέψεων έγινε για να συνδυαστεί η τέχνη της φύσης με την ανθρώπινη δημιουργία. Επίσης οι παραπάνω επισκέψεις εξασφάλισαν το διαθεματικό χαρακτήρα της εκδρομής, τη βιωματική γνώση και την αναψυχή.

Στα πλαίσια του προγράμματος έγιναν:

  • Εργασίες κυρίως σε μορφή power point με κείμενα, video και φωτογραφίες στις επιμέρους θεματολογίες των ομάδων.
  1. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν σε μεγάλο αριθμό στο πολιτιστικό θέμα «φύσης και τέχνης». Στη διάρκεια του προγράμματος έδειξαν ενδιαφέρον, ευαισθητοποίηση (σε οικολογικά θέματα και θέματα τέχνης) και ενθουσιασμό στην επαφή τους με το φυσικό περιβάλλον. Το πρόγραμμα εξασφάλισε: τη βιωματική γνώση, τη συνεργασία των μαθητών, την προαιρετική εργασία, την κοινωνικοποίηση – ομαδοποίηση και το φιλικό σχολικό περιβάλλον. Καλλιέργησε διάφορες δεξιότητες των μαθητών, ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή τους, δημιούργησε φιλίες και δικαίωσε όλες τις προσδοκίες της παιδαγωγικής ομάδας για την ανάδειξη ικανοτήτων, που έχουν οι μαθητές σε δραστηριότητες, μη υποχρεωτικές, στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος.

Βέβαια υπήρχε δυσκολία συγκέντρωσης-συνάντησης των μαθητών για να βρουν πληροφορίες για την εργασία τους, λόγω φόρτου εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Κάποιες φορές οι συναντήσεις γίνονταν με υποομάδες. Λύση δεν υπάρχει αφού το όλο πρόγραμμα υλοποιείται εκτός του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου, πράγμα που σημαίνει την εθελοντική συμμετοχή των μαθητών και των καθηγητών.

 

ΟΙ   ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ  ΟΜΑΔΑΣ                                                                            

Τσιάτσιου Θεοδώρα, Τζέλη Παρασκευή, Νασιάρα Ευθυμία, Σουβλή Αθανασία, Δήμου Βαρβάρα,  Γάτσιου Κωνσταντίνα  

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://4gym-laris.lar.sch.gr/?p=888