Περιβαλλοντικό πρόγραμμα Οι δρόμοι του νερού

Σχολικό έτος: 2015-2016

Τίτλος προγράμματος: “Οι δρόμοι του νερού”

Τάξη: Α’

Αριθμός μαθητών: 62

Υπεύθυνοι καθηγητές: Τζέλη Παρασκευή – Σουβλή Αθανασία, Νασιάρα Ευθυμία – Αποστολίνα Σοφία, Τσιούρβας Δημήτριος – Ζιάκος Κυριάκος.

Επιλογή θέματος:

Η σχέση του ανθρώπου με το νερό είναι πανάρχαια και άρρηκτα δεμένη. Η επιβίωσή του εξαρτάται από την ύπαρξη ή μη νερού. Οι μύθοι όλων των λαών που διηγούνται τη γέννηση του Σύμπαντος παρουσιάζουν το νερό ως σύμβολο ζωής και δημιουργίας.

  • Το νερό αποτελεί θεμέλιο λίθο δημιουργίας κάθε οργανισμού και απαραίτητο στοιχείο της χλωρίδας και της πανίδας.
  • Τα ποτάμια, οι λίμνες, οι λιμνοθάλασσες αλληλεπιδρούν με τους οργανισμούς και δημιουργούν οικοσυστήματα.
  • Ο άνθρωπος εξαρτάται άμεσα από το νερό και οφείλει να προστατεύει και να σέβεται κάθε οικοσύστημα του περιβάλλοντος.
  • Το νερό βρίσκεται παντού: στη θρησκεία, στον πολιτισμό, στα αθλήματα, στους οργανισμούς, στο φυσικό περιβάλλον.

Σκοπός προγράμματος:

  • —Οι μαθητές να γνωρίσουν τον κύκλο του νερού και να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητά του σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
  • —Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διαχείρισης του νερού και να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι για την ύπαρξη κάθε ζωντανού οργανισμού.

Υποενότητες προγράμματος:

  • —Ο κύκλος του νερού.
  • —Νερό και ενέργεια .
  • —Νερό και πολιτισμός.
  • —Νερό και υγεία.
  • —Νερό και θρησκεία.
  • —Τα είδη των υγρότοπων.
  • —Τα ποτάμια της Ελλάδας.
  • —Οι λίμνες της Ελλάδας.
  • —Θετικές και αρνητικές συνέπειες από την ανθρώπινη παρέμβαση.
  • —Αθλήματα στο νερό.
  • —Ποτάμια και λίμνες στη ζωή μιας πόλης.

Επισκέψεις – Δράσεις:

  • Πραγματοποήσαμε δύο εκπαιδευτικές επισκέψεις: Μία στο δέλτα Αξιού – Λουδία – Γαλλικού – Αλιάκμονα & μία στον Πηνειό.
  • Φτιάξαμε μία αφίσα με θέμα τον Πηνειό – πηγή ζωής για την πόλη μας με σκοπό την ευαισθητοποίηση και των υπολοίπων μαθητών του σχολείου μας.

Αποτέλεσμα:

  • Οι μαθητές  ήρθαν σε άμεση επαφή με το υδάτινο στοιχείο και τη χρησιμότητά του.
  • Εργάστηκαν με ζήλο και δημιούργησαν κατά ομάδες παρουσιάσεις για κάθε ενότητα του προγράμματος.
  • Παρουσίασαν τις εργασίες τους.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://4gym-laris.lar.sch.gr/?p=373