Σχολικό έτος: 2015-2016
Τίτλος προγράμματος: “Οι δρόμοι του νερού”
Τάξη: Α’
Αριθμός μαθητών: 62
Υπεύθυνοι καθηγητές: Τζέλη Παρασκευή – Σουβλή Αθανασία, Νασιάρα Ευθυμία – Αποστολίνα Σοφία, Τσιούρβας Δημήτριος – Ζιάκος Κυριάκος.
Επιλογή θέματος:
Η σχέση του ανθρώπου με το νερό είναι πανάρχαια και άρρηκτα δεμένη. Η επιβίωσή του εξαρτάται από την ύπαρξη ή μη νερού. Οι μύθοι όλων των λαών που διηγούνται τη γέννηση του Σύμπαντος παρουσιάζουν το νερό ως σύμβολο ζωής και δημιουργίας.
- Το νερό αποτελεί θεμέλιο λίθο δημιουργίας κάθε οργανισμού και απαραίτητο στοιχείο της χλωρίδας και της πανίδας.
- Τα ποτάμια, οι λίμνες, οι λιμνοθάλασσες αλληλεπιδρούν με τους οργανισμούς και δημιουργούν οικοσυστήματα.
- Ο άνθρωπος εξαρτάται άμεσα από το νερό και οφείλει να προστατεύει και να σέβεται κάθε οικοσύστημα του περιβάλλοντος.
- Το νερό βρίσκεται παντού: στη θρησκεία, στον πολιτισμό, στα αθλήματα, στους οργανισμούς, στο φυσικό περιβάλλον.
Σκοπός προγράμματος:
- Οι μαθητές να γνωρίσουν τον κύκλο του νερού και να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητά του σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
- Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διαχείρισης του νερού και να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι για την ύπαρξη κάθε ζωντανού οργανισμού.
Υποενότητες προγράμματος:
- Ο κύκλος του νερού.
- Νερό και ενέργεια .
- Νερό και πολιτισμός.
- Νερό και υγεία.
- Νερό και θρησκεία.
- Τα είδη των υγρότοπων.
- Τα ποτάμια της Ελλάδας.
- Οι λίμνες της Ελλάδας.
- Θετικές και αρνητικές συνέπειες από την ανθρώπινη παρέμβαση.
- Αθλήματα στο νερό.
- Ποτάμια και λίμνες στη ζωή μιας πόλης.
Επισκέψεις – Δράσεις:
- Πραγματοποήσαμε δύο εκπαιδευτικές επισκέψεις: Μία στο δέλτα Αξιού – Λουδία – Γαλλικού – Αλιάκμονα & μία στον Πηνειό.
- Φτιάξαμε μία αφίσα με θέμα τον Πηνειό – πηγή ζωής για την πόλη μας με σκοπό την ευαισθητοποίηση και των υπολοίπων μαθητών του σχολείου μας.
Αποτέλεσμα:
- Οι μαθητές ήρθαν σε άμεση επαφή με το υδάτινο στοιχείο και τη χρησιμότητά του.
- Εργάστηκαν με ζήλο και δημιούργησαν κατά ομάδες παρουσιάσεις για κάθε ενότητα του προγράμματος.
- Παρουσίασαν τις εργασίες τους.