Πολιτιστικό πρόγραμμα Φιλαναγνωσία

Τίτλος προγράμματος: «Φιλαναγνωσία»

Τάξη: Α? γυμνασίου

Πλήθος μαθητών:41

Υπεύθυνοι καθηγητές:Κουζέλη Μαρία, Πέγκα Βασιλική, Μπούρα Ζαχαρούλα, Σαμουηλίδου  Ελένη

Καθώς η Ελληνική  γλώσσα με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών  μαζί με την κινέζικη αποτελούν τις μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και?..στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη .

Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο. Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.

 Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πώς να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.

Στις μέρες μας πολλοί είναι οι νέοι, που περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους μπροστά σε έναν υπολογιστή ή στο «κουτί», που μεταδίδει πολλές πληροφορίες, κρατώντας σε αδράνεια το μυαλού του νέου. Και ποιο το αποτέλεσμα; Να ενστερνίζονται πολλές καθημερινές λέξεις από την αγγλική γλώσσα, παραμερίζοντας την πιο πλούσια γλώσσα, την ελληνική.

Έχοντας αναλογιστεί την ευθύνη που «πέφτει» στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, κάποιοι από εμάς θα αναλογιστήκαμε  «γιατί;».  Σκεφτήκαμε , λοιπόν, τα μαθήματα που διδάσκονται στα ελληνικά σχολεία: στοχεύουν στην αποστήθιση και όχι στην ελεύθερη βούληση του μαθητή.

 Στο πρόγραμμα της Φιλαναγνωσίας που πραγματοποιήσαμε με τα παιδιά της Α΄ Γυμνασίου  πετύχαμε να βάλουμε τα παιδιά στη διαδικασία διαβάσματος βιβλίων από τη σχολική μας βιβλιοθήκη και στη συνέχεια στην παρουσίασή τους  από τα ίδια τα παιδιά. Επίσης, έγινε από μια ομάδα παιδιών μια αξιοπρόσεκτη εργασία σε Power point  για Φράσεις της Αρχαίας Ελληνικής που λέμε και σήμερα.

Τα παιδιά έκαναν φιλότιμες προσπάθειες για την πραγματοποίηση των εργασιών τους και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Ενθουσιάστηκαν, επίσης με την μελέτη μύθων του Αισώπου στο πρωτότυπο κατά τη διάρκεια κάποιων συναντήσεών μας, . Επίσης ενθουσιάστηκαν  στην  εκδρομή μας στη Ράψανη κατά την οποία είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στη βιβλιοθήκη του χωριού και να μάθουν τον τρόπο λειτουργίας ,αλλά και τον πλούτο βιβλίων που μπορεί να περιέχει μια βιβλιοθήκη, τον τρόπο οργανωσής της, δανεισμού και άλλα.

Πιστεύουμε ότι μετά από αυτή τη συμμετοχή στο πρόγραμμα, τα παιδιά εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους, τις εμπειρίες τους με χρήσιμο τρόπο και πείστηκαν για την τεράστια αξία της καλλιέργειας της ελληνικής μας γλώσσας μέσα από την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων και περαιτέρω εντρύφηση στην αρχαία ,αλλά και νεοελληνική γλώσσα, διότι όπως και τα ίδια επισήμαναν ,αυτή οξύνει τον νου και το πνεύμα και κατατάσσει τον άνθρωπο σ΄ένα ανώτερο πνευματικό επίπεδο. Με τη σωστή της χρήση και απόδοση των εννοιών κάποιος γίνεται καλύτερα αντιληπτός και σίγουρα καλύτερος ομιλητής, κάτι που διευκολύνει και τις διαπροσωπικές μας σχέσεις.

Σε γενικά πλαίσια το πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας της Α΄Γυμνασίου πήγε περίφημα.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://4gym-laris.lar.sch.gr/?p=384